StiPP verruimt tijdelijk de betalingstermijn van de premiefactuur
Door het coronavirus moet het leven in Nederland (en in veel andere landen) op de rem. Dit kan bij u als werkgever leiden tot onrust en financiële onzekerheid. Uw omzet is mogelijk grotendeels weggevallen, terwijl veel kosten doorlopen. De overheid komt met noodmaatregelen en ook StiPP neemt maatregelen.
Soepelere regels betaling pensioenpremie voor de aanlevermaanden februari en maart
Wat betreft het betalen van de pensioenpremies begrijpen we dat u als werkgever mogelijk in de betalingsproblemen kunt komen. Wij willen uw problemen niet verder vergroten. Daarom heeft StiPP een aantal maatregelen rondom het betalen van de pensioenpremies getroffen:
- De loongegevens van uw werknemers over februari 2020 levert u uiterlijk 31 maart 2020 via een PDO-bestand bij ons aan. Na aanlevering van de gegevens ontvangt u van ons een factuur. Wij verlengen de betalingstermijn van deze factuur naar de wettelijke termijn. Dit betekent dat u deze factuur pas uiterlijk 30 april 2020 aan ons hoeft te betalen. Wilt u gebruik maken van deze verlengde betalingstermijn? Dan is het is niet nodig hiervoor contact met ons op te nemen. Natuurlijk geldt dat als u eerder kunt betalen, dit gewenst is.
- De loongegevens van uw werknemers over maart 2020 levert u uiterlijk 30 april 2020 via een PDO-bestand bij ons aan. Na aanlevering van de gegevens ontvangt u van ons een factuur. Wij verlengen de betalingstermijn van deze factuur naar de wettelijke termijn. Dit betekent dat u deze factuur pas uiterlijk 31 mei 2020 aan ons hoeft te betalen. Ook hier geldt dat het niet nodig is contact met ons op te nemen als u gebruik wilt maken van deze verlengde betalingstermijn. Kunt u eerder betalen? Dan is dit gewenst.
Lever uw werknemergegevens aan zoals u gewend bent. Dit is essentieel voor ons!
StiPP heeft een aantal maatregelen genomen voor het betalen van de pensioenpremies. Deze maatregelen kunnen wij alleen uitvoeren als u de maandelijkse gegevens van uw werknemers op een normale manier volledig en tijdig blijft aanleveren via een PDO-bestand. Zonder het aanleveren van deze gegevens kunnen wij namelijk de pensioenen van uw werknemers niet goed registreren. Uw werknemer bouwt dan geen pensioen op. Lever uw werknemergegevens tijdig bij ons aan!
De gegevens over februari moeten uiterlijk 31 maart 2020 bij ons binnen zijn. Zie ook alle uiterste aanleverdata voor de komende maanden.
Het is belangrijk dat u zelf contact met ons opneemt wanneer u denkt uw premienota niet (tijdig) te kunnen betalen. Contact opnemen kan via incasso@stippensioen.nl. Vermeld hierbij alstublieft uw klant- en factuurnummer.
De maatregelen voor het later betalen van de pensioenpremies zijn tijdelijk. Ze kunnen altijd – door het bestuur van StiPP – worden aangepast. De overheid werkt op dit moment de Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud (NOW) uit. Wij gaan ervan uit dat deze Noodmaatregel ook een oplossing gaat bieden voor de betaling van de pensioenpremies. Zodra hier meer over bekend is zullen wij u hierover op de website informeren.
Veelgestelde vragen en contact
Wij hebben op onze website een aparte pagina ingericht waarop informatie te vinden is over de maatregelen van StiPP als gevolg van het coronavirus. Hierop staan ook de veelgestelde vragen.
Heeft u hulp nodig bij het aanleveren van de gegevens? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Terug naar nieuwsoverzicht