Heb je vragen over het aanleveren van loongegevens in de nieuwe regeling? Lees het antwoord op veelgestelde vragen:
Met de nieuwe pensioenregeling is er één pensioenregeling voor alle deelnemers. Er is dan geen onderscheid meer tussen de Basisregeling en de Plusregeling. Vanaf 1 januari 2026 hoef je in het PDO-bestand niet langer door te geven of een werknemer deelneemt in de Basisregeling of in de Plusregeling. De wekentelling waarmee bijgehouden wordt wanneer je werknemer van de Basisregeling naar de Plusregeling gaat, vervalt hiermee. Ook hoef je geen rekening meer te houden met de onderbrekingstermijnen tussen verschillende uitzendovereenkomsten. De administratie wordt dus eenvoudiger. In de nieuwe PDO-handleidingen zullen we stap-voor-stap beschrijven hoe je in de nieuwe regeling een PDO-bestand kunt aanleveren. Meer informatie hierover wordt in Q1 2025 gepubliceerd.
Ja, de manier van aanleveren loongegevens verandert niet. Vanuit je eigen salarispakket maak je een PDO-bestand aan met de maandelijkse (of vierwekelijkse) gegevens. Het PDO-bestand bevat alle gegevens die nodig zijn voor een juiste berekening van de premie en de pensioenopbouw van je werknemers. Het PDO-bestand stuur je op naar StiPP via Mijn Pensioenadministratie. Je levert de PDO-bestanden aan op dezelfde data als de maandelijkse loonaangifte bij de Belastingdienst.
Nee. De manier van factureren door StiPP blijft hetzelfde. Elke twee weken worden er facturen gemaakt en verzonden. Je ontvangt een factuur als jij of je administratiekantoor één of meerdere PDO-bestanden heeft aangeleverd.