Klachten indienen bij StiPP

Wij doen ons best om de administratie en de uitkeringen van jouw pensioen zo goed mogelijk te regelen. Maar het kan zijn dat je toch niet tevreden bent over ons.

Bekijk hieronder de 3 stappen in een infographic:

Hoe dien ik een klacht in?

Hoe dien je een klacht in?

Stap 1. Meld je klacht

Je kunt je klacht melden:

  • Via de website: klachtenformulier
  • Per telefoon: 030 277 5690
  • Per chat: klik rechtsonder op de chat
  • Per post:

    Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP)
    t.a.v. Bestuursondersteuning
    Postbus 434
    3700 AK Zeist

Stap 2. Behandeling van je klacht

Binnen een week krijg je een ontvangstbevestiging en nemen we je klacht in behandeling.

Stap 3. Je ontvangt onze beslissing

Binnen 2 weken na ontvangst van de klacht, ontvang je een schriftelijke beslissing.

 

In beroep gaan (beroepschrift)

Ben je het niet eens met onze beslissing over jouw klacht? Je kunt binnen 4 weken na de beslissing in beroep gaan bij het bestuur van StiPP. Lees van tevoren het klachtenreglement goed door.

Bekijk hieronder de 3 stappen in een infographic:

Hoe ga ik in beroep?

Hoe ga je in beroep bij StiPP?

Stap 1. Stuur een brief of e-mail

Beschrijf de reden waarom je het niet eens bent met de beslissing over de klacht. Vermeld ook je naam en adres.

Dit kan per:

StiPP
t.a.v. Bestuursondersteuning
Postbus 434
3700 AK Zeist

Stap 2. Behandeling beroep

Binnen 1 week krijg je een ontvangstbevestiging. Het bestuur neemt jouw beroep in behandeling.

Stap 3. Beslissing bestuur

Je ontvangt zo snel mogelijk per e-mail een beslissing van het bestuur. Dit duurt maximaal 10 weken, maar vaak hoor je het al eerder.

Naar GIP of rechter

Ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur? Dan kun je je klacht voorleggen bij de Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP) of de rechter. Op stippensioen.nl/klachten lees je voor welke klachten dit geldt.

Optie 1. Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP)

De Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP) is een onafhankelijke instelling. Zij behandelen klachten of geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement van pensioenuitvoerders in Nederland. De GIP kijkt altijd wat wij en jij eraan gedaan hebben om de klacht op te lossen. Zie artikel 8 in het klachtenreglement voor meer informatie over de GIP.

Optie 2. De rechter

Je kunt je klacht ook voorleggen aan de civiele rechter. Let op: dit kan alleen als je klacht gaat om een inhoudelijk besluit. Als je klacht gaat om een beslissing over de verwerking van persoonsgegevens, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens