Klachten indienen bij StiPP

Wij doen ons best om de administratie en de uitkeringen van uw pensioen zo goed mogelijk te regelen. Maar het kan zijn dat u toch niet tevreden bent over ons.

Bekijk hieronder de 3 stappen in een infographic:

Hoe dient u een klacht in?

Stap 1. Meld uw klacht

U kunt uw klacht melden:

  • Via de website: klachtenformulier
  • Per telefoon: 030 277 5690
  • Per chat: klik rechtsonder op de chat
  • Per post:

    Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP)
    a.v. Bestuursondersteuning
    Postbus 434
    3700 AK Zeist

Stap 2. Behandeling van uw klacht

Binnen een week krijgt u een ontvangstbevestiging en nemen we uw klacht in behandeling.

Stap 3. U ontvangt onze beslissing

Binnen 2 weken na ontvangst van de klacht, ontvangt u een schriftelijke beslissing.

 

In beroep gaan (beroepschrift)

Bent u het niet eens met onze beslissing over uw klacht? U kunt binnen 4 weken na de beslissing in beroep gaan bij het bestuur van StiPP. Lees van tevoren het klachtenreglement goed door.

Bekijk hieronder de 3 stappen in een infographic:

Hoe gaat u in beroep bij StiPP?

Stap 1. Stuur een brief of e-mail

Beschrijf de reden waarom u het niet eens bent met de beslissing over de klacht. Vermeld ook uw naam en adres.

Dit kan per:

StiPP
t.a.v. Bestuursondersteuning
Postbus 434
3700 AK Zeist

Stap 2. Behandeling beroep

Binnen 1 week krijgt u een ontvangstbevestiging. Het bestuur neemt uw beroep in behandeling.

Stap 3. Beslissing bestuur

U ontvangt zo snel mogelijk per e-mail een beslissing van het bestuur. Dit kan 5 tot 10 weken duren.

Naar GIP of rechter

Bent u het niet eens met de beslissing van het bestuur? Dan kunt u uw klacht voorleggen bij de Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP) of de rechter. Op stippensioen.nl/klachten leest u voor welke klachten dit geldt.

Optie 1. Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP)

De Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP) is een onafhankelijke instelling. Zij behandelen klachten of geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement van pensioenuitvoerders in Nederland. De GIP kijkt altijd wat wij en u eraan gedaan hebben om de klacht op te lossen. Zie artikel 8 in het klachtenreglement voor meer informatie over de GIP.

Optie 2. De rechter

 U kunt uw klacht ook voorleggen aan de civiele rechter. Let op: dit kan alleen als uw klacht gaat om een inhoudelijk besluit. Als uw klacht gaat om een beslissing over de verwerking van persoonsgegevens, dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens